Egy hét Baranya Gyöngyszemén

Létrehozva: 2016.07.04. // Publikálva: 2016.07.07. // Beszámoló // kalmos

Vasárnap dél körül érkeztünk meg Merenyére a szokásos, éves, "gyerekes" pecánkra. Rekkenő hőségben kezdtük meg a pakolást. Gyorsan vízre szálltunk és elhelyeztük a bójáinkat. Sokat nem időztünk vele, már nem először horgászunk a 26-os álláson, így hamar megtaláltuk a megfelelő helyeket.

Mivel ezen a horgászaton a fiúk "beoltása" volt a fő cél, így teljesen szabad kezet kaptak a csalik kiválasztásában. A bal oldali botomra 24mm-es Sniper és 16-os Secret pop-up került, a jobbosra dupla 20-as SOS, mindkettő mellet 5 szem bojli pva hálóban. Végszerelékeimet a kemény rész és az iszapos találkozásánál engedtem le és megetettem egy-egy marék bojlival, pellettel valamint egy kanál magmixel, mely kukorica, tigrismogyoró és csicseriborsó keverékéből állt. Kora estére minden a helyére került, így elkezdtünk ráhangolódni az esti meccsre. A válogatott valahol a bemelegítés körül járhatott, mikor a balos boton, húzós kapással elindult a mi meccsünk. Csónakba pattanva Boti sikeresen fárasztotta ki idei első halát, egy 13,5 kg-os tükröst. Gyors csalizást követően ismét helyére került a szerkó és elkezdődött a mérkőzés is. Az első belga gól okozta sokkot egy maszatolós kapás törte meg. Ismét a bal oldali bot indult akcióba. A sötétben csendben indultunk a hal felé. Fölé érve nehezen tudta Boti tartani és csak apró lépésekben sikerült feljebb kényszeríteni a felszín felé. Mikor először törte át a víz színét, a fejlámpa fényében egy hatalmas testet pillantottunk meg. Boti követve az utasításaimat, ügyesen fárasztotta még vagy 15 percen keresztül. Mindkét küzdő fél elkészült erejével, így átvéve a botot az utolsó kirohanásokat leküzdve terelhettem szákba méretes ellenfelünket. Izgatottan vártuk, mit hoz a mérlegelés.

Nem csalódtunk, 19,4 kg-nál állt meg a mérleg. Nagy volt az örömünk, jól kezdődött a horgászat. Ezután beindultak a pontyok, nem volt megállás. A többi boton is folyamatosan érkeztek a kapások, így nem láthattuk ahogy válogatottunk búcsúzni kényszerül az EB-ről. -Ennek ellenére hatalmas tisztelet a CSAPATNAK! Fantasztikus élményekkel ajándékozták meg az összes Magyar szurkolót! Köszönjük! -Reggelre 15db pontynál jártunk, halvesztés nélkül.

Megjött a beígért front, ehhez képest kevés kapásunk volt. Azért Attila barátunknak sikerült fognia egy 16,9 kg-os potykát.

Az éjszaka sem sikerült úgy, ahogy az előző, de néhány halat azért be tudtunk csapni. A keddi napunk sem volt túl eseménydús, de estére mindhárom fiúnak sikerült halat fognia. Ahogy mondani szokták "a foglakozás elérte célját". Élvezték a fárasztások minden pillanatát, jó volt látni az arcukat, ahogy küzdenek a halakkal és ahogy a parton bántak velük. Locsolták, míg a horgot szabadítottuk, fertőtlenítették a sebeket és boldogan engedték vissza őket. Majd segítettek, hogy minden újra a helyén legyen, ha indul a következő akció. Szükség is volt rá! Késő este erőteljes, húzós kapás ugrasztott fel a helyünkről. Ezúttal is Boti fárasztott, míg én navigáltam a csónakot és természetesen Őt is. Sikeres szákolás után ismét egy nagy testű ponty pihegett a csónak aljában lévő matracon. A parton a mérleg 18 kiló 70 dekát mutatott.

Szerda hajnalban még fogtunk két halat, majd egész nap semmi. Csütörtök hajnalban kezdtek újra beindulni a kapások, egy óra leforgása alatt fogtunk 5 pontyot, aztán újra szünet következett, egészen délután háromig, mikor is Gábor egy 15,4 kg pontyot szákolhatott nagyobbik fiának, Bencének, akinek új rekordja lett ezzel.

Pénteken újra beindult a nagyüzem. A beállt, meleg időben egymást érték a kapások, 13 kapásból 10 halat sikerült fognunk, köztük egy 14,2 kilós pikkelyest, ami Gábor kisebbik fiának, Áronnak a legnagyobb halát jelentette.

Ezen a napon 15,5 kg volt a banda nagy.

Szombat délelőtt robbant a bomba. A tikkasztó kánikulában 10 óra felé ismét kapásom volt. Boti a nagy meleg miatt lemondott a fárasztásról, így én vágtam be. Nem sokat gondolkodtam, hívtam Tamás barátunkat, aki csütörtökön csatlakozott hozzánk. Nem horgászni jött, csak a társaság kedvéért látogatott meg minket. Kezébe nyomtam a botot és közöltem vele, hogy ő fáraszt. Ahogy a halhoz értünk, tudatta velünk, hogy nem adja könnyen magát és őrült vontatásba kezdett. Rendesen megcsónakáztatott minket, de sikerült egyre közelebb húzni a csónakhoz. Mikor megláttuk, elkezdett remegni a lábunk. Egy óriás volt a horgunkon. Iszonyat hosszú és vaskos állat. Még jó pár perc ádáz küzdelmet kellett átélnünk, míg felfeküdt a víz felszínére. Alátoltam a merítőt, alig fért bele. A csónakban lévő bölcsőből kilógott a farka, hihetetlen látvány volt. Full gázon száguldottunk a partra. Gyors horogszabadítás után, remegve akasztottuk fel a mérlegelőt a helyére és vártuk az eredményt. Tamás új egyéni rekordja 21,40 kiló.

Természetesen fotózás közben megkapta a legnagyobb halért járó vödör vizet, de ez ebben az időben igazi felüdülést jelentett neki. Délután elkezdtünk pakolni, tekintettel a közelgő hidegfrontra, hogy vasárnap minél kevesebb dolgunk maradjon. Tevékenységünket még néhány kapás félbe szakította. Vasárnap Gábor aratott. Egész éjjel vízen volt, a megérkezett front ellenére. Reggel nyolckor elkezdtünk tábort bontani, és indulásig még mindenkinek kedveskedett egy búcsúhallal Merenye. Felejthetetlen hetet éltünk meg, több egyéni rekorddal. A gyerekek menthetetlenül beleszerettek a horgászatba és egyre jobban kezdik elsajátítani a halakkal való kíméletes bánásmódot. Köszönjük Merenye!

Egy kis összegzés a végére: a halak jelentős többségét a bal oldali bójáról fogtam, ahol végig kitartottam a Sniper&Secret pop-up-al. Ez a csali adta a legnagyobb halakat is. A jobbos bóján folyamatosan variáltam. Fogtam halat a már említett kombóval, SOS-el, és Shaolinnal is, de lényegesen kevesebb kapásom volt, hiába tettem fel bármit. A hét elején etetésre használt magot a hét közepére teljesen elhagytam, csak pár szem bojlit és pelletet szórtam a horog köré. Érdekes, hogy a front utáni időszak kevésbé volt sikeres,mint ahogy azt vártuk, inkább a beállt hőségben voltak aktívak a halak.

Mindenkinek hasonló élményekben gazdag horgászatot kívánok!

Koppány Álmos

Pontyfanatikusok Carpsoul

Hozzászólások

Admin# 0

Még nincs hozzászólás, légy te az első!

Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.